perjantai 8. lokakuuta 2021

TJK 40-41

 Eläinten viikko.Hyvä aihe.Olen siilifani ja voisin laittaa otsikoksi "Minä suojelen sinua kaikelta...".Koirista tykkään,kun ne on hyvin koulutettuja...ja toisten.Maatalon flikkana olen lypsänyt lehmiä aamuin illoin,luonut lannan,ruokkinut ja hoitanut.Kerinyt lampaan villoja,kasvattanut sikoja teuraaksi asti,opettanut vasikat imemään maitoa,hevosen ajo oli tuttua.Ja kun siitä elämästä irrottauduin,päätin,etten ikinä enää sitä lajia.Ainoat lemmikit minulla on ollut poikani kotiin tuomat kanarialinnut.Tykkään siis eläimistä hyvin valikoidusti!




1 kommentti:

  1. Sinä olet oikeasti elänyt maatalonelämää. Minäkin osan lapsuudestani maatalossa, mutta en saanut tehdä noita hommia. Sivusta vaan saurasin. Kerran joku miehistä nosti minut satuloimattoman hevosen selkään. Jollain maalistyttöjen kesäleirillä mun navettavuorolla syntyi vasikka."Kotona" mavettaan ei karjakeittiötä pidemmälle saanut edes mennä.
    Hienot kortit teit!Kiitos!

    VastaaPoista